Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 1-2
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu membaca, memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks) dengan membaca intensif, membaca puisi, dan membacakan dongeng.
I. Kompetensi Dasar : Membaca dalam hati (maca jero hate)
II. Indikator :
Maca dina jero hate wacana sempalan tina novel bari tuluy diilo
Nyangkeum eusi wacana
Ngajawab pananya anu aya patalina jeung wacana
Nyaritakeun eusi wacana ku basa sorangan
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca dalam hati
IV. Materi Ajar : Membaca dalam hati
V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa maca dina jero hate wacana sempalan tina novel bari tuluy diilo dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa nyangkeum eusi wacana dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Siswa nyaritakeun eusi wacana ku basa sorangan dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk membaca wacana lain dalam hati sebagai tindak lanjut kegiatan.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Wacana, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Baca dina jero hate wacana sempalan tina novel bari tuluy diilo !
Coba cangkeumkeun eusi wacana !
Jawab pananya anu aya patalina jeung wacana !
Caritakeun eusi wacana ku basa sorangan !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 3-4
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu menyimak, memahami serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan yang berupa penjelasan narasumber, pesan melalui telefon, dan pembacaan cerita pendek.
I. Kompetensi Dasar : Menyimak pembacaan cerita pendek
II. Indikator :
Ngaregepkeun hiji carita pondok nu keur dibaca
Nerangkeun eusina carita pondok
Nyebutkeun rupa-rupa ngaran sato atawa barang anu luyu jeung gambar
Nyaritakeun deui carita pondok make basa sorangan
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyimak cerita pendek
IV. Materi Ajar : Cerita pendek
V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa ngaregepkeun hiji carita pondok nu keur dibaca dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Siswa nerangkeun eusina carita pondok dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa nyebutkeun rupa-rupa ngaran sato atawa barang anu luyu jeung gambar dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan.
Siswa nyaritakeun deui carita pondok make basa sorangan dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk mendengarkan cerita pendek yang lainnya sebagai tindak lanjut.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Cerita pendek, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Cobi regepkeun hiji carita pondok nu keur dibaca !
Terangkeun eusina carita pondok eta !
Sebutkeun rupa-rupa ngaran sato atawa barang anu luyu jeung gambar !
Caritakeun deui carita pondok make basa sorangan !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 6-7
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dalam menulis narasi, melaporkan, dan menulis kejadian actual dan menulis pengumuman.
I. Kompetensi Dasar : Menyusun paragraf
II. Indikator :
Ngajelaskeunyen hiji paragraph diwangun kusababaraha kalimah
Nyusun sababaraha kalimah jadi hiji pragraf nu ngaguluyur
Ngalengkeupan hiji paragraph ku kalimah-kalimah anu merenah
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menulis paragraf
IV. Materi Ajar : Menyusun paragraf
V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan penjelasan singkat dari guru.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa ngajelaskeunyen hiji paragraph diwangun kusababaraha kalimah dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Siswa nyusun sababaraha kalimah jadi hiji pragraf nu ngaguluyur dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa ngalengkeupan hiji paragraph ku kalimah-kalimah anu merenah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk menulis dan menyusun kalimat menjadi paragraph yang padu.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Cobi jelaskeun yen hiji paragraph diwangun kusababaraha kalimah !
Susun sababaraha kalimah jadi hiji pragraf nu ngaguluyur !
Lengkeupan hiji paragraph ku kalimah-kalimah anu merenah
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 8-9
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu membaca, memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks) dengan membaca intensif, membaca puisi, dan membacakan dongeng.
I. Kompetensi Dasar : Membaca cepat
II. Indikator :
Macakeun paguneuman kalawan make sora nu bedas jeung lentong anu bener
Ngajawab pananya nu aya patalina jeung eusi paguneuman
Nyieun ringkasan paguneuman ku basa sorangan
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca cepat
IV. Materi Ajar : Membaca cepat
V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa macakeun paguneuman kalawan make sora nu bedas jeung lentong anu bener dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa ngajawab pananya nu aya patalina jeung eusi paguneuman dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Siswa nyieun ringkasan paguneuman ku basa sorangan dina jero kagiatan latiah jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk membaca wacana lain sebagai tindak lanjut kegiatan.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Bacakeun paguneuman kalawan make sora nu bedas jeung lentong anu bener !
Jawab pananya nu aya patalina jeung eusi paguneuman !
Jieun ringkasan paguneuman ku basa sorangan !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 10-11
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu menyimak, memahami serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan yang berupa penjelasan narasumber, pesan melalui telefon, dan pembacaan cerita pendek.
I. Kompetensi Dasar : Menyimak penjelasan narasumber
II. Indikator :
Nangtukeun saha nu rek diwawancara salaku narasumberna
Mastikeun naon wae nu rek ditanyakeun ka narasumber
Nyieun laporan hasil wawancara jeung narasumber
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyimak penjelasan narasumber
IV. Materi Ajar : Penjelasan narasumber
V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan, diskusi
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu lagu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa menyiapkan diri untuk mendengarkan penjelasan dari narasumber..
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nangtukeun saha nu rek diwawancara salaku narasumberna dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Siswa mastikeun naon wae nu rek ditanyakeun ka narasumber dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Siswa nyieun laporan hasil wawancara jeung narasumber dina jero kagiatan panugasan jeung diskusi.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk menyusun hasil laporan secara kelompoksebagai tindak lanjut kegiatan.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Coba baca bacaan sing bedas kalawan jentre’ tur merenah lentongna !
Coba ncangkeumkeun eusi wacana !
Jawab kalimah pananya anu patali jeung eusi wacana !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 12-13
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu membaca, memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks) dengan membaca intensif, membaca puisi, dan membacakan dongeng.
I. Kompetensi Dasar : Membaca estetis
II. Indikator :
Maca sajak kalawan ngagunakeun lafal jeung lentong anu panteus
Milih salah sahiji sajak bari tuluy dideklamsikeun di hareup kelas
I. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca estetis
II. Materi Ajar : Sajak
III. Metode Pembelajaran : latihan, penugasan, demontrasi
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan dan membaca sajak.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa maca sajak kalawan ngagunakeun lafal jeung lentong anu panteus dina jero kagiatan latiahan jeung panugasan.
Siswa milih salah sahiji sajak bari tuluy dideklamsikeun di hareup kelas dina jero kagiatan panugasan jeung demontrasi.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk membaca wacana lain sebagai tindak lanjut kegiatan.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Sajak, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Baca sajak kalawan ngagunakeun lafal jeung lentong anu panteus
Cobi pilih salah sahiji sajak bari tuluy dideklamsikeun di hareup kelas
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 14-15
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu menyimak, memahami serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan yang berupa penjelasan narasumber, pesan melalui telefon, dan pembacaan cerita pendek.
I. Kompetensi Dasar : Menyimak pembacaan puisi anak-anak
II. Indikator :
Ngabandungan hiji sajak nu keur dibaca
Ngajawab pananya nu aya patalina jeung eta sajak
Ngabandingkeun eusi antara dua sajak nu geus dibaca
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyimak pembacaan puisi
IV. Materi Ajar : Mendengarkan sajak
V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu lagu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa mendengarkan penjelasan singkat dari guru.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa ngabandungan hiji sajak nu keur dibaca dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa ngajawab pananya nu aya patalina jeung eta sajak dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Siswa ngabandingkeun eusi antara dua sajak nu geus dibaca dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk mendengarkan sajak lain sebagai tindak lanjut kegiatan.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Sajak, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Cobi bandungan hiji sajak nu keur dibaca !
Jawab pananya nu aya patalina jeung eta sajak !
Bandingkeun eusi antara dua sajak nu geus dibaca !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 16-17
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, menanggapi suatu persoalan, berwawancara, mendeskripsikan benda atau alat, menyampaikan pendapat, menyimpulkan isi dialog, memerankan drama pendek.
I. Kompetensi Dasar : Memerankan drama pendek
II. Indikator :
Nangtukeun palaku nu rek merankeun drama pondok
Apal bagian-bagian guneuman nu rek diperankeun
Molahkeun adegan drama pondok di hareupeun kelas
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat memerankan drama pendek
IV. Materi Ajar : Drama pendek
V. Metode Pembelajaran : ceramah, latihan, penugasan, demontrasi
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu lagu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca teks drama pendek.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nangtukeun palaku nu rek merankeun drama pondok dina jero latiahan jeung panugasan.
Siswa ngapalkeun bagian-bagian guneuman nu rek diperankeun dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa molahkeun adegan drama pondok di hareupeun kelas dina jero kagiatan panugasan jeung demontrasi.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk membaca wacana lain sebagai tindak lanjut kegiatan.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Teks drama pendek, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Cobi tangtukeun palaku nu rek merankeun drama pondok !
Apalkeun bagian-bagian guneuman nu rek diperankeun !
Polahkeun adegan drama pondok di hareupeun kelas !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 18
Alokasi Waktu : 2 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu membaca memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks dengan membaca dalam hati, membaca apresiasi, membaca percakapan, melantunkan puisi, dan membaca cepat).
I. Kompetensi Dasar : Membaca dalam hati
II. Indikator :
Nyanggeum eusi wacana
Ngajawab pananya anu patali jeung eusi wacana
Nyaritakeun wacana make basa sorangan
Nyieun ringkeusan tina bacaan panjang jadi sababaraha kalimah
Macakeun eta ringkeusan dihareupeun kelas
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca dalam hati
IV. Materi Ajar : Membaca dalam hati
V. Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu lagu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nyanggeumkeun eusi wacana dina jero kagiatan latiahan jeung panugasan.
Siswa ngajawab pananya anu patali jeung eusi wacana dina jero kagiatan tanya jawab jeung ceramah.
Siswa nyaritakeun wacana make basa sorangan dina jero kagiatan ceramaha jeung panugasan.
Siswa nyieun ringkeusan tina bacaan panjang jadi sababaraha kalimah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa macakeun eta ringkeusan dihareupeun kelas dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk membaca wacana lain sebagai tindak lanjut kegiatan.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Wacana, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Cobi nyanggeumkeun eusi wacana !
Jawab pananya anu patali jeung eusi wacana !
Caritakeun wacana make basa sorangan !
Jieun ringkeusan tina bacaan panjang jadi sababaraha kalimah !
Bacakeun eta ringkeusan dihareupeun kelas !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 19
Alokasi Waktu : 2 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dalam menulis narasi, melaporkan, dan menulis kejadian actual dan menulis pengumuman.
I. Kompetensi Dasar : Meringkas bacaan
II. Indikator :
Nyieun ringkesan tina bacaan panjang jadi sababaraha kalimah
Macakeun ringkesan nu geus dijieun di hareupeun kelas
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat meringkas bacaan
IV. Materi Ajar : Meringkas bacaan
V. Metode Pembelajaran : ceramah, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu lagu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nyieun ringkesan tina bacaan panjang jadi sababaraha kalimah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa macakeun ringkesan nu geus dijieun di hareupeun kelas dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk meringkas bacaanlain sebagai tindak lanjut.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Jieun ringkesan tina bacaan panjang jadi sababaraha kalimah !
Bacakeun ringkesan nu geus dijieun di hareupeun kelas !
Rencana Pelaksanaan Pembelajaran
Mata Pelajaran : Basa Sunda
Kelas/ Semester : 5 (lima) / II (dua)
Pertemuan Ke : 20-21
Alokasi Waktu : 4 X 35 menit
· Standar Kompetensi : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, menanggapi suatu persoalan, berwawancara, mendeskripsikan benda atau alat, menyampaikan pendapat, menyimpulkan isi dialog, memerankan drama pendek.
I. Kompetensi Dasar : Menyampaikan pendapat tentang suatu persoalan
II. Indikator :
Nepikeun pamadegan nu luyu jeung kahayang atawa pikiran
Ngasongkeun pamadegan ngenaan rupa-rupa pagawean atawa akibat tina hiji pagawean.
III. Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyampaikan pendapat
IV. Materi Ajar : Menyampaikan pendapat
V. Metode Pembelajaran : ceramah, latihan, penugasan,
VI. Langkah-Langkah Pembelajaran :
Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu lagu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan penjelasan singkat dari guru.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nepikeun pamadegan nu luyu jeung kahayang atau pikran dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa ngasongkeun pamadegan ngenaan rupa-rupa pagawean atawa akibat tina hiji pagawean dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk meringkas bacaanlain sebagai tindak lanjut.
VII. Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda Kelas 4, Piwulang Basa, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.
VIII. Penilaian
Teknik
tes dan non-tes
Bentuk
pilihan ganda, isian, dan essay
Instrumen
Cobi tepikeun pamadegan nu luyu jeung kahayang atau pikiran anjeun !
Cobi asongkeun pamadegan ngenaan rupa-rupa pagawean atawa akibat tina hiji pagawean.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar