Follow by Email

Senin, 15 Agustus 2011

RPP B.SUNDA KLS 4 SEM 2


Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 1
Alokasi Waktu                        : 2 X 35 menit

·               Standar Kompetensi  : Mampu membaca memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks dengan membaca dalam hati, membaca apresiasi, membaca percakapan, melantunkan puisi, dan membaca cepat).
I.             Kompetensi Dasar : Membaca apresiasi
II.          Indikator :
Nyebutkeun jumlah jajaran anu aya dina sisindiran
Ngabedakeun jajaran anu kaasup cangkang jeung eusi sisindiran
Ngajelaskeun eusi sisindiran
III.       Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca sisindiran
IV.       Materi Ajar : Apresiasi sisindiran
V.          Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca beberapa contoh sisindiran.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nyebutkeun jumlah jajaran anu aya dina sisindiran dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Siswa ngabedakeun jajaran anu kaasup cangkang jeung eusi sisindiran dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Siswa ngajelaskeun eusi sisindiran dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk mencari dan membaca sisindiran lain sebagai tindak lanjut kegiatan.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Contoh-contoh sisindiran, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Sebutkeun jumlah jajaran anu aya dina sisindiran !
Cobi bedakeun jajaran anu kaasup cangkang jeung eusi sisindiran
Jelaskeun eusi sisindiran !




Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 2-3
Alokasi Waktu                        : 4 X 35 menit

·               Standar Kompetensi  : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dalam bentuk narasi, melaporkan, dan menulis kejadian aktual dan menulis pengumuman.
I.             Kompetensi Dasar : Menulis surat (nyieun surat)
II.     Indikator :
Nulis surat anu ditujukeun jang ka babaturan
Nulis surat anu ditujukeun jang ka saluhureun
Nyusun surat anu asalna tina alinea atawa kalimah
Ngalengkeupan surat ku kecap-kecap nu larap
III.    Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menulis surat
IV.       Materi Ajar :  Menulis surat (nyieun surat)
V.     Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan pupuh Kinanti.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan macam-macam surat.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nulis surat anu ditujukeun jang ka babaturan dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa nulis surat anu ditujukeun jang ka saluhureun dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa nyusun surat anu asalna tina alinea atawa kalimah dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Siswa ngalengkeupan surat ku kecap-kecap nu larap dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas menulis surat yang ditujukan kepada Nenek.sebagai tindak lanjut.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Contoh surat, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Tulis surat anu ditujukeun jang ka babaturan !
Tulis surat anu ditujukeun jang ka saluhureun !
Cobi susun surat anu asalna tina alinea atawa kalimah !
Lengkeupan surat ku kecap-kecap nu larap !


Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran             : Basa Sunda                                       
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                          : 4
Alokasi Waktu             : 2 X 35 menit
·               Standar Kompetensi  : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan dalam bercerita (ngadongeng), menceritakan benda di lingkungan, menyampaikan  permintaan, menegur (nyaram) memberikan tanggapan, mengkritik, atau memuji dengan alasan, menyebutkan dan menjelaskan serta melakukan percakapan.
I.              Kompetensi Dasar : Melakukan percakapan melalui telefon
II.           Indikator :
Ngalakukeun paguneuman nu ngagambarkeun keur guneuman dina telefon jeung babaturan
Make basa nu merenah lamun nelefon ka saluhureun
Nyebutkeun hal-hal anu perlu diperhatikeun dina waktu narima telefon
Ngalengkeupan paguneuman dina telefon ku kalimah-kalimah nu merenah
III.    Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat bertelefon dengan wajar.
IV.    Materi Ajar :  Percakapan dalam telefon (nyarita dina telefon)
V.           Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab,  latihan, penugasan, demontrasi

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan teks percakapan.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa ngalakukeun paguneuman nu ngagambarkeun keur guneuman dina telefon jeung babaturan dina jero kagiatan panugasan jeung demontrasi.
Siswa make basa nu merenah lamun nelefon ka saluhureun dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa nyebutkeun hal-hal anu perlu diperhatikeun dina waktu narima telefon dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Siswa ngalengkeupan paguneuman dina telefon ku kalimah-kalimah nu merenah dina jero kagiatan latihan jeung panugasan
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk berlatih melakukan percakapan dengan materi lain sebagai tindak lanjut.

VII.   Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Teks percakapan, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII.  Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Cobi lakukeun paguneuman nu ngagambarkeun keur guneuman dina telefon jeung babaturan !
Cobi contokeun basa nu merenah lamun nelefon ka saluhureun !
Sebutkeun hal-hal anu perlu diperhatikeun dina waktu narima telefon !
Lengkeupan paguneuman dina telefon ku kalimah-kalimah nu merenah !







Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 5
Alokasi Waktu                        : 2 X 35 menit

·               Standar Kompetensi  : Mampu membaca memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks dengan membaca dalam hati, membaca apresiasi, membaca percakapan, melantunkan puisi, dan membaca cepat).

I.             Kompetensi Dasar : Membaca teks percakapan
 
II.     Indikator :
Maca paguneuman kalawan jentre’ tur merenah lentongna.
Nyangkeum eusi tina eta paguneuman.
Ngajawab pananya anu patali jeung eusi paguneuman.
III.    Tujuan Pembelajaran : Siswa bisa maca teks percakapan
IV.       Materi Ajar : Membaca percakapan
V.        Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa maca paguneuman kalawan jentre’ tur merenah lentongna dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa nyangkeum eusi tina eta paguneuman dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa ngajawab pananya anu patali jeung eusi paguneuman dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk mencari teks percakapan yang berkaitan dengan kesenian.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Wacana percakapan, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Baca paguneuman kalawan jentre’ tur merenah lentongna !
Cobi cangkeumkeun  eusi tina eta paguneuman !
Jawab pananya anu patali jeung eusi paguneuman !



Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 6-7
Alokasi Waktu                        : 4 X 35 menit

·               Standar Kompetensi  : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dalam bentuk narasi, melaporkan, dan menulis kejadian actual dan menulis pengumuman.

I.             Kompetensi Dasar : Menulis hal-hal yang factual
II.          Indikator :
Nataan rupa-rupa ngaran  kasenian
Nyebutkeun ngaran waditra jeung pamirigna dina kasenian.
Ngajelaskeun kumaha carana waditra kasenian ditabeuhna.

III.       Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menulikan hal-hal yang faktual

IV.       Materi Ajar : Wacana/lancaran

V.          Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nataan rupa-rupa ngaran  kasenian dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan
Siswa nyebutkeun ngaran waditra jeung pamirigna dina kasenian dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa ngajelaskeun kumaha carana waditra kasenian ditabeuhna dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk menuliskan hal-hal yang bersifat faktual sebagai tindak lanjut.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Cobi tataan rupa-rupa ngaran  kasenian !
Syebutkeun ngaran waditra jeung pamirigna dina kasenian !
Jelaskeun kumaha carana waditra kasenian ditabeuhna !



Rencana Pelaksanaan Pembelajaran

Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 8
Alokasi Waktu                        : 2 X 35 menit
·               Standar Kompetensi  : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan dalam bercerita (ngadongeng), menceritakan benda di lingkungan, menyampaikan  permintaan, menegur (nyaram) memberikan tanggapan, mengkritik, atau memuji dengan alasan, menyebutkan dan menjelaskan serta melakukan percakapan.
I.             Kompetensi Dasar : Menegur dengan menggunakan bahasa yang santun
II.          Indikator :
Ngedalkeun kalimah panyaram kalawan jentr’e tur merenah
Nyebutkeun salah sahiji tanda kalimah panyaram
Ngalengkeupan panyaram ku kalimah nu saluyu jeung eta panyaram
Nyieun kalimah panyaram anu saluyu jeung gambar
III.       Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menyampaikan kalimat larangan
IV.       Materi Ajar : Kalimat larangan
V.          Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan contoh-contoh kalimat larangan.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa ngedalkeun kalimah panyaram kalawan jentr’e tur merenah dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Siswa nyebutkeun salah sahiji tanda kalimah panyaram dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Siswa ngalengkeupan panyaram ku kalimah nu saluyu jeung eta panyaram dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa nyieun kalimah panyaram anu saluyu jeung gambar dina jero latihan jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas  pekerjaan rumah (PR) yang berkaitan dengan materi yang disampaikan sebagai langkah tindak lanjut.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Gambar, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Cobi kedalkeun kalimah panyaram kalawan jentr’e tur merenah !
Sebutkeun salah sahiji tanda kalimah panyaram !
Lengkeupan panyaram ku kalimah nu saluyu jeung eta panyaram !
Jieun kalimah panyaram anu saluyu jeung gambar !

Rencana Pelaksanaan Pembelajaran

Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 9
Alokasi Waktu                        : 2 X 35 menit
·               Standar Kompetensi  : Mampu membaca memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks dengan membaca dalam hati, membaca apresiasi, membaca percakapan, melantunkan puisi, dan membaca cepat).
I.             Kompetensi Dasar : Membaca cepat (maca gancang)
II.          Indikator :
Maca wacana kalawan make tehnik maca gancang
Ngajawab pananya nu aya patalina jeung bacaan
III.       Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat membaca cepat
IV.       Materi Ajar : Membaca cepat teks bacaan
V.          Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa maca wacana kalawan make tehnik maca gancang dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa ngajawab pananya nu aya patalina jeung bacaan dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk membaca wacana lain sebagai tindak lanjut kegiatan.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Teks bacaan, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Baca wacana kalawan make tehnik maca gancang !
Jawab pananya nu aya patalina jeung bacaan !












Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 10-11
Alokasi Waktu                        : 4 X 35 menit

·               Standar Kompetensi  : : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan dalam bercerita (ngadongeng), menceritakan benda di lingkungan, menyampaikan  permintaan, menegur (nyaram) memberikan tanggapan, mengkritik, atau memuji dengan alasan, menyebutkan dan menjelaskan serta melakukanpercakapan.

I.       Kompetensi Dasar : Menyampaikan kritikan disertai alasan yang logis

II.     Indikator :
Mere conto pangajen kana sawatara paripolah anu dianggap sopan jeung teu sopan
Ngedalkeun kalimah kritikan pikeun paripolah anu teu sopan
Ngabandingkeun paripolah anu teu sopan bari mere aleusanna.
III.    Tujuan Pembelajaran : Siswa menyampaikan kritikan disertai alasan yang logis.
VI.       Materi Ajar : Kalimat ktitikan (ngedalkeun kritikan)
VII.    Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan kalimat-kalimat kritikan.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa mere conto pangajen kana sawatara paripolah anu dianggap sopan jeung teu sopan dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa ngedalkeun kalimah kritikan pikeun paripolah anu teu sopan dinaj jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Siswa ngabandingkeun paripolah anu teu sopan bari mere aleusanna dinajero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk berlatih meningkatkan cara menyampaikan kritikan yang logis diserati alas an.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Cobi bere conto pangajen kana sawatara paripolah anu dianggap sopan jeung teu sopan !
Kedalkeun kalimah kritikan pikeun paripolah anu teu sopan !
Coba bandingkeun paripolah anu teu sopan bari bere aleusanna !


Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         :12-13
Alokasi Waktu                        : 4 X 35 menit
·               Standar Kompetensi  : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dalam bentuk narasi, melaporkan, dan menulis kejadian aktual dan menulis pengumuman.

I.             Kompetensi Dasar : Menulis deskripsi
II.          Indikator :
Nyusun tulisan tina sababaraha alinea jadi tulisan anu ngaguluyur
Nyusun tulisan tina kalimah acak jadi tulisan anu ngaguluyur
Ngalengkeupan tulisan  ku kecap-kecap anu merenah jeung saluyu kana eta tulisan
III.       Tujuan Pembelajaran : Siswa menulis deskripsi
IV.       Materi Ajar : Menulis deskripsi
V.          Metode Pembelajaran : tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan contoh tulisan deskripsi yang diberikan guru.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nyusun tulisan tina sababaraha alinea jadi tulisan anu ngaguluyur dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa nyusun tulisan tina kalimah acak jadi tulisan anu ngaguluyur dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Siswa ngalengkeupan tulisan  ku kecap-kecap anu merenah jeung saluyu kana eta tulisan dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk menyusun tulisan deskripsi dengan tema yang lain.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Tulisan deskripsi, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Cobi susun tulisan tina sababaraha alinea jadi tulisan anu ngaguluyur !
Susun tulisan tina kalimah acak jadi tulisan anu ngaguluyur !
Lengkeupan tulisan  ku kecap-kecap anu merenah jeung saluyu kana eta tulisan !




 

Rencana Pelaksanaan Pembelajaran

Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 14-15
Alokasi Waktu                        : 4 X 35 menit
·               Standar Kompetensi  : Mampu membaca memahami serta menanggapi berbagai bentuk dan jenis wacana tulis (teks dengan membaca dalam hati, membaca apresiasi, membaca percakapan, melantunkan puisi, dan membaca cepat).

I.             Kompetensi Dasar : Mendeklamasikan lagu (pupuh)
II.          Indikator :
Nembangkeun pupuh Balakbak tur bener wirahmana.
Ngajelaskeun eusina pupuh Balakbak
Nembangkeun pupuh Ladrang
Ngajelaskeun eusi pupuh Ladrang
III.       Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat mendeklamasikan lagu/pupuh
IV.       Materi Ajar : Pupuh
V.          Metode Pembelajaran : ceramah, latihan, penugasan, demontrasi

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca wacana.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa nembangkeun pupuh Balakbak tur bener wirahmana dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa ngajelaskeun eusina pupuh Balakbak dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Siswa nembangkeun pupuh Ladrang dina jero kagiatan panugasan jeung demontrasi.
Siswa ngajelaskeun eusi pupuh Ladrang dina jero kagiatan ceramah jeung tanya jawab.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk berlatih kembali menembangkan pupuh  di rumah masing-masing sebagai tindak lanjut.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Kumpulan pupuh, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Cobi tembangkeun pupuh Balakbak tur bener wirahmana !
Jelaskeun eusina pupuh Balakbak !
Cobi tembangkeun pupuh Ladrang !
Jelaskeun eusi pupuh Ladrang !


Rencana Pelaksanaan Pembelajaran

Mata Pelajaran             : Basa Sunda                                       
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                          : 16-17
Alokasi Waktu             : 4 X 35 menit

·               Standar Kompetensi  : Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dalam bentuk narasi, melaporkan, dan menulis kejadian aktual dan menulis pengumuman.
I.              Kompetensi Dasar : Menulis pengumuman
II.           Indikator :
Maca hiji bewara kalawan gemet
Nyanggem kana eusi eta bewara kalawan ngarti maksudna
Nyusun hiji bewara anu asalna tina bewara nu susunanna kurang tepat jadi bewara nu gembleung
Ngalengkeupan hiji bewara ku kecap-kecap anu merenah
Nyieun hiji bewara anu eusina  ngajak ngajaga kabersihan
III.         Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat menulis pengumuman
IV.        Materi Ajar : Pengumuman
V.           Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu  pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa membaca teks pengumuman.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswea maca hiji bewara kalawan gemet dina jero kagiatan ceramah jeung latihan.
Siswa nyanggem kana eusi eta bewara kalawan ngarti maksudna dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Siswa nyusun hiji bewara anu asalna tina bewara nu susunanna kurang tepat jadi bewara nu gembleung dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa ngalengkeupan hiji bewara ku kecap-kecap anu merenah dina jero kagiatan tanya jawab jeung panugasan.
Siswa nyieun hiji bewara anu eusina  ngajak ngajaga kabersihan dina jero kagiatan latiahan jeung panugasan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk berlatih membuat teks pengumuman dengan tujuan yang lain sebagai tindak lanjut kegiatan.

VII.   Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Teks pengumuman, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII.  Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Baca hiji bewara kalawan gemet !
Nyanggemkeun kana eusi eta bewara kalawan ngarti maksudna !
Susun hiji bewara anu asalna tina bewara nu susunanna kurang tepat jadi bewara nu gembleung !
Lengkeupan hiji bewara ku kecap-kecap anu merenah !
Jieun hiji bewara anu eusina  ngajak ngajaga kabersihan !

 

 

 

Rencana Pelaksanaan Pembelajaran


Mata Pelajaran                        : Basa Sunda                                      
Kelas/ Semester                       : 4 (empat) / II (dua)
Pertemuan Ke                         : 18-19
Alokasi Waktu                        : 4 X 35 menit

·               Standar Kompetensi  : Mampu menyimak, memahami serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan berupa carita pondok, guguritan, dan pengumuman (bewara)

I.       Kompetensi Dasar : Menyimak pembacaan puisi

II.          Indikator :
Ngajelaskeun sajak kalawan make intonasi anu bener
Nyangkeun eusi hiji sajak jeung maksudna
Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi sajak

III.       Tujuan Pembelajaran : Siswa dapat mendengarkan pembacaan sajak

IV.       Materi Ajar : Mendengarkan sajak

V.          Metode Pembelajaran : ceramah, tanya jawab, latihan, penugasan,

VI.    Langkah-Langkah Pembelajaran :

Kegiatan Awal
Mengadakan apersepsi dengan mengabsen siswa, kemudian menyanyikan salah satu pupuh.
Untuk membangkitkan motivasi belajar, siswa memperhatikan penyampaian sajak.
Siswa diberi kesempatan untuk bertanya mengenai materi pembelajaran.
Kegiatan Inti
Siswa ngajelaskeun sajak kalawan make intonasi anu bener dina jero kagiatan ceramah jeung panugasan.
Siswa nyangkeun eusi hiji sajak jeung maksudna dina jero kagiatan latihan jeung panugasan.
Siswa ngajawab pananya anu aya patalina jeung eusi sajak dina jero kagiatan tanya jawab jeung latihan.
Kegiatan Akhir
Siswa dan guru mengadakan refleksi tentang proses dan hasil belajar.
Siswa diberi tugas untuk menjawab pertanyaan yang diajukan sebagai tindak lanjut.

VII.  Alat/Bahan/Sumber Belajar : Buku basa Sunda  Kelas 4, Piwulang Basa,  Sajak, Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Balai Pengembangan Bahasa Daerah.

VIII. Penilaian

Teknik

tes dan non-tes

Bentuk

pilihan ganda, isian, dan essay

Instrumen

Jelaskeun sajak kalawan make intonasi anu bener !
Cobi nyangkeunkeun eusi hiji sajak jeung maksudna !
Jawab pananya anu aya patalina jeung eusi sajak !

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar