Rencara Pelaksanaan Pembelajaran (1)
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 dan 2
Alokasi Waktu : 4 x 35
Standar Kompetensi :
3.3 Mampu membaca, memahami, serta menangga berbagai bentuk dan jenis
Wacana tulis dengan membaca intensif, membaca nyaring serta membaca puisi.
Kompetensi Dasar
3.3.1. Membaca dalam hati ( membaca intensif ).
Indikator
· Neangan harrti kecap- kecap penting tina eta bacaan.
· Ngalengkapan kalimah ku jawaban nu larap/ luyu.
· Ngajawab pananya nu eusina aya patalina jeung bacaan .
· Nyindekkaeun eusi wacana.
· Nyieun ringkasan tina eusi wacana.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat menyebutkan sinonim dari kata-kata penting dalam bacaan.
· Siswa dapat melengkapi kalimat dengan jawaban yang sesuai.
· Siswa dapat menjawab pertanyaan dari bacaan.
· Siswa dapat membuat ringkasan dari isi bacaan.
Materi Pokok
Teks Basajan.
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Tanya jawab.
· Pemberian tugas
Langkah-langkah Pembelajaran
A. Kegiatan Awal.
· Berdoa, mempersiapkan, materi ajar.
· Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Siswa maca wacana nu geus disadiakeun dina jero hate.
· Nuliskeun kecap-kecap penting tina wacana sarta neangan harti kecap.
· Ngalengkepan kalimah anu luyu jeung wacana.
· Ngajawab pananya ngenaan eusi bacaan.
· Nyieun ringkesan tina eta bacaan.
C. Kegiatan Akhir.
· Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
· Memberikan penilaian dan pemberian PR.
Alat dan Sumber
· Teks wacana.
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
Penilaian
Teknik : Tertulis.
Bentuk : Eusian
Rencara Pelaksanaan Pembelajaran ( 2 )
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 sampai dengan 4
Alokasi Wakto : 8 x 35
Standar Kompetensi :
3.4. Mampu mengungkapkan fikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis
dengan menulis kalimat berita , kalimat tanya, kalima perintah, kalimat
luas, dan menulis paragraf denagn memperhatikan ejaan dan tanda baca.
Kompetensi Dasar
3.4.3 Menulis kalimat tanya.
Indikator
· Nyebutkeun kecap-kecap pananya.
· Ngagunakeun kalimah pananya keur babaturan jeung keur saluhureun kalawan merenah.
· Nanya babaturan atawa kasaluhureun ngagunakeun pilihan kecap nu merenah.
· Nuliskeun kalimah pananya nu ngagunakeun kecap pananya ngenaan sabab musabab, waktu jeung tempat.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat menggunakan kalimat tanya yang ditujukan kepada teman dan orang lain yang lebih tua dengan menggunakan kaliamt yang benar.
Materi Pokok
Kalimah Pananya.
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Diskusi
· Tanya jawab.
· Pemberian tugas
Langkah-langkah Pembelajaran
A. Kegiatan Awal.
· Mempersiapkan, materi ajar.
· Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Maca paguneman nu eusina ngenaan kalimah-kalimah pananya.
· Ngagunemkeun eta wacana jeung jeung babaturan sabangku bari make lentog nu bener.
· Nuliskeun kecap-kecap pananya.
· Nyieun kalimah pananya jeung babaturan atawa jang kasaluhureun make basa nu merenah.
· Ngedalkeun kalimah pananya jang babaturan atawa kasaluhureun.
C. Kegiatan Akhir.
· Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
· Memberikan penilaian dan pemberian PR.
Alat dan Sumber
· Teks guneman.
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
Penilaian
Teknik : Tertulis.
Bentuk : Essay
Rencara Pelaksanaan Pembelajaran ( 3 )
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 dan 2
Alokasi Wakto : 4 x 35
Standar Kompetensi :
3.1 Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacana lisan, tentang bahasan kesehatan dan kebersihan, cerita binatang dan kakawihan.
Kompetensi Dasar
3.1.1. Menyimak bahasan tentang kesehatan dan makanan.
Indikator
· Ngaregepkeun pedaran ngenaan kabersihan lingkungan.
· Nyebutkeun rupa-rupa penyakit.
· Nuliskeun jenis-jenis kabersihan jeung kasehatan lingkungan.
· Nyieun ringkesan tina eta pedaran.
· Nyaritakeun deui eusi eta pedaran.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat menyimak uraian tentang lingkungan.
· Siswa dapat menyebutkan macam-macam penyakit.
· Sioswa dapat menyebutkan jenis-jenis kebersihan dan kesehatan lingkungan.
· Siswa dapat membuat ringkasan dan tanggapan terhadap isi dari uraian tersebut.
· Siswa dapat menceritakan kembali isi dari uraian tersebut.
Materi Pokok
Pedaran Ngenaan Kasehaan.
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Tanya jawab.
· Pemberian tugas
Langkah-langkah Pembelajaran
A. Kegiatan Awal.
· Mempersiapkan, materi ajar, memerikasa PR.
· Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Maca pedaran ngenaan kabersihan lingkungan.
· Ngajawab pananya nu aya patalina jeung kabersihan lingkungan.
· Ngelompokkeun jenis-jenis kabersihan jeung kasehatan lingkungan .
· Ngaringkeus eusi pedaran.
· Nyieun tanggapan kana eta pedaran.
C. Kegiatan Akhir.
· Pemberian tugas tentang membuat kliping tentang kesehatan dan jenis penyakit..
Alat dan Sumber
· Teks pedaran
· Gambar-gambar
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
Penilaian
Teknik : Tertulis.
Bentuk : Isian
Essay
Rencara Pelaksanaan Pembelajaran ( 4 )
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 dan 2
Alokasi Wakto : 4 x 35
Standar Kompetensi :
3.4 Mampu membaca, memahami, serta menangga berbagai bentuk dan jenis wacana tulis dengan membaca intensif, membaca nyaring serta membaca puisi.
Kompetensi Dasar
3.3.2 Membaca Nyaring..
Indikator
· Maca bedas kalawan lafal jeung lentomh anu merenah.
· Ngajawab penanya nu aya patalina jeung eusi bacaan.
· Ngalengkepan bacaan ku kecap-kecap anu merenah.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat membaca nyaring dengan lafal dan intonasi yang benar
· Siswa dapat menjawab pertanyaan tentang isi bacaan.
· Siswa dapat melengkapi suatu bacaan dengan kat-kata.
Materi Pokok
Maca Bedas.
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Demontrasi
· Tanya jawab.
· Pemberian tugas
Langkah-langkah Pembelajaran
A Kegiatan Awal.
· Mengumpulkan tugas.
· Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Maca hiji wacana pondok bari dibarengan kusora nu bedas.
· Ngalakukeun latihan maca make sora nu bedas.
· Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eta wacana.
· Ngalengkepan bacaan kana bagian-bagian bacaan nu can leungkep.
· Ngedalkeun kalimah pananya jang babaturan atawa kasaluhureun.
C. Kegiatan Akhir.
· Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
· Memberikan penilaian dan pemberian PR.
Alat dan Sumber
· Teks wacana
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
Penilaian
Teknik : Tertulis, lisan
Bentuk : uaraian
Rencara Pelaksanaan Pembelajaran (5 )
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 dan 2
Alokasi Wakto : 4 x 35
Standar Kompetensi :
3.4 Mampu mengungkapkan fikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis
dengan menulis kalimat berita , kalimat tanya, kalima perintah, kalimat
luas, dan menulis paragraf denagn memperhatikan ejaan dan tanda baca.
Kompetensi Dasar
3.4.1. Menulis Kalimat Berita
Indikator
· Nyieun catetan penting ngenaan wawaran atawa ceramah.
· Nuliskeun kalimah wawaran.
· Nyebutkeun ciri-ciri kalimah wawaran.
· Nyieun laporan tina wawaran atau ceramah.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat membuat kalimat berita
· Siswa dapat menuliskan ciri-ciri kalimat berita.
· Siswa dapat mambuat laporan dari suatu berita.
Materi Pokok
Nulis kalimah wawaran
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Tanya jawab.
· Pemberian tugas
Langkah-langkah Pembelajaran
A. Kegiatan Awal.
· Mengumpulkan tugas.
· Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Nitenan bacaan nu eusina ngenaan wawaran hiji hal.
· Nyatet hal-hal penting tina eta wawaran .
· Nuliskeun kalimah wawaran.
· Nyebutkeun conto-conto ciri-ciri kalimah wawaran.
· Nyieun hiji laporan.
C. Kegiatan Akhir.
· Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
· Memberikan penilaian dan pemberian PR.
Alat dan Sumber
· Teks wacana
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
· Koran, majalah.
Penilaian
Teknik : Tes lisan
Bentuk : uaraian
Rencara Pelaksanaan Pembelajaran ( 6 )
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 dan 2
Alokasi Wakto : 4 x 35
Standar Kompetensi :
3.2 Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, dalam menyapa, menceritakan gamber seri, bercakap-cakap dan meyakinkan teman..
Kompetensi Dasar
3.2..2 Menceritakan gambar seri.
Indokator
· Nyusun gambar kalawan puguh entep seureuhna.
· Ngajelaskeun eusi hiji-hijina gambar nu geus disadiakeun
· Nerangkeun eusi gambar sacara gembleng.
· Nyieun hiji karangan nu eusina tina penjelasan gambar seri.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat membuat suatu karangan yang diambil dari susunan gambar seri sehingga menjadi suatu cerita yang utuh.
Materi Pokok
Gambar seri.
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Tanya jawab.
Langkah-langkah Pembelajaran
A. Kegiatan Awal.
a. Mengumpulkan tugas.
b. Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Nengetan gambar nu geus disadiakeun.
· Nyieun kalimah tina unggal gambar.
· Ngajelaskeun eusi tina hiji-hijina gambar.
· Nyaritaankeun gambar ku kalimah nu basajan sarta puguh entep seureuhna.
C. Kegiatan Akhir.
· Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
· Memberikan penilaian dan pemberian PR.
Alat dan Sumber
· Teks wacana
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
Penilaian
Portopolio
Rencara Pelaksanaan Pembelajaran ( 7 )
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 dan 2
Alokasi Wakto : 4 x 35
Standar Kompetensi :
3.2.Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, dalam menyapa, menceritakan gamber seri, bercakap-cakap dan meyakinkan teman..
Kompetensi Dasar
3.2.3 Bercakap-cakap tentang jenis – jenis binatang.
Indokator
· Nyebutkeun sasatoan nu gede jeung sasatoan nu leutik.
· Ngabedakeun antara sato galak jeung sato nu lindeuk.
· Ngelompokkeun mana nu ka asup sato di darat, di cai jeung sato nu hiber.
· Nyebutkeun warna, suku, bulu, jeung kadaharan eta sasatoan.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat menyebutkan binatang yang besar dan yang kecil.
· Siswa dapat membedakan binatang buas dan jinak.
· Siswa dapat mengelompokkan jenis binatang di darat, di air dan udara.
· Siswa dapat menyebutkan warna, kaki, bulu dan makanan binatang –binatang tersebut.
Materi Pokok
Percakapan ( Paguneman )
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Diskusi
· Tanya jawab.
Langkah-langkah Pembelajaran
A. Kegiatan Awal.
c. Pembentukan kelompok.
d. Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Tiap kelompok maca paguneman kahirupan sato.
· Ngabedakeun antara sato nu galak jeung nu lindek.
· Ngelompokkeun sato nu hirup di darat, di cai, jeung nu hiber.
C. Kegiatan Akhir.
· Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
· Memberikan penilaian dan pemberian PR.
Alat dan Sumber
· Teks percakapan
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
· Gambar yang menunjang materi.
Penilaian
· Tes lisan
· Bentuk Kinerja.
Rencara Pelaksanaan Pembelajaran ( 8 )
Mata Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas / Semester : 3 ( tiga ) / 1
Pertemuan ke : 1 dan 2
Alokasi Wakto : 4 x 35
Standar Kompetensi :
3.4. Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dengan menuliskan kalimat berita, tanya , perintah, kalimat luas dan menulis paragraf.
Kompetensi Dasar
3.4.2.Menulis kalimat luas..
Indokator
· Nyusun kalimah tunggal anu diwuwuhan ku rupa-rupa obyek jeung katerangan.
· Nulis kalimah tunggal tunggal kalawan ngagunakeun tanda baca anu bener.
· Nyieun kalimah jembar tina kalimat tunggal.
Tujuan Pembelajaran
· Siswa dapat menyusun kalimat tunggal yang terdiri dari obyek dan keterangan.
· Siswa dapat menuliskan kalimat tunggal yang menggunakan tanda baca yang benar.
· Siswa dapat membuat kalimat luas.
Materi Pokok
Nulis kalimat jembar. )
Metoda Pembelajaran
· Ceramah
· Tanya jawab.
· Pemberian tugas.
Langkah-langkah Pembelajaran
A Kegiatan Awal.
· Pembentukan kelompok.
· Apersepsi.
B. Kegiatan Inti
· Nitenan sababaraha kalimah mana nu kaasup kalimah tunggal jeung nu kaasup kalimah jembar.
· Ngalengkepan kalimah jembar ku kecap atawa kalimah tunggal.
· Nyieun kalimah jembar ku kecap atawa kalimah tunggal.
C. Kegiatan Akhir.
· Memberikan penilaian dan pemberian PR.
Alat dan Sumber
· Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
Penilaian
· Tes lisan
· Bentuk Kinerja.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar